Krem z gruszki i pietruszki

Przedstawiam moją pierwszą w życiu Zupę Krem.

wp-1448643753927.jpeg

Przepis zawdzięczam Wesołej Rodzinie, u której rozpoczęłam pracę w poniedziałek. Przykładna Niania powinna także dbać o wdrażanie zasad savoir-vivre’u w codzienność dzieci, a na sucho nie sposób tego uczyć, dlatego też pewnie poczęstowano mnie zupą. No i stało się. Zakochałam się w tym smaku i wypytałam Panią Babcię o przepis. Wydał mi się banalny, zupka powstała więc, urozmaicona troszkę moimi smakami, natychmiast po powrocie z pracy do domu. Polecam gorąco! 🙂

Składniki:

– 2 gruszki

– 3 duże pietruszki

– 1 ząbek czosnku

– szklanka mleka kokosowego (ale się waży, więc zwykle robię bez)

– bulion warzywny

– kilka kropki oliwy

– kilkanaście płatków migdałów, pestki dyni lub groszki ptysiowe

– pieprz i sól, ew. tymianek

Przygotowanie:

1. Obrane gruszki i pietruszki posiekałam w grube plastry. Czosnek w drobną kosteczkę. W garnku na rozgrzanej oliwie dusiłam pietruszkę i czosnek przez 10 min . Po tym czasie dodałam gruszkę i dusiłam jeszcze 10 min (do miękkości).

2. Do garnka wlałam tyle bulionu, by przykrył podduszaną zawartość. Gotowałam pod przykryciem kolejne 10 min, aż pietruszka zmiękła. Wyłączyłam kuchenkę.

3. Uprażone na patelni migdały wrzuciłam do garnka, dolałam mleko i zblendowałam. Na wierzch można wrzucić ptysie i pałaszować!

Note to myself: podgrzewane/gotowane mleko WAŻY SIĘ – don’t do that again! 😛

Zg mówi, że to Najlepsze na Świecie, ale kto by jej tam wierzył 😉 Spróbujcie sami! 🙂

Skomentuj

