Paluszki rybne, ryż jaśminowy i groszek (lub bez, jak kto woli ;)).

Czasem zdarza się, że rodzice dziewczynek, którymi się opiekuję, mają gorący okres w pracy i nie mają siły na zrobienie obiadu czy nawet zakupów.
To jest prawdziwe wyzwanie, żeby z niczego zrobić coś smacznego dla dzieci i szybkiego (bo przynajmniej Z. po szkole jest głodna jak wilk). W ten sposób powstało danie instant do zalania wodą lub oliwą 😉

gr

Ryż gotowy w 11 min, ryba w 7 min a groszek w 10 min. Nałożyć i ozdobić rukolą,którą Z. I tak gardzą 😉 Tak oto, w ciągu kwadransa ładny i zdrowy obiad gotowy 🙂.

Reklamy

Smoothies cynamon, jabłko, banan, cynamon, pomarańcza, śliwka, cynamon ;)

Przeprowadzałam niedawno poważną rozmowę z wyznaczaniem smartowskich celów w trakcie. Zajęcie mocno męczące, więc należało nam się w nagrodę coś pysznego.  Tak powstało smoothies z cynamonem! 🙂 Do tej pory nie wpadłam na użycie cynamonu, więc tymbardziej warto to tu zapisać ;].

sz

Składniki:

Banan, pomarańcza, jabłko, 3 śliwki,

i oczywiście cynamon.

Przygotowanie:

Owoce umyć, obrać, zblendować, przelać do efektownego naczynia i doprawić mnóstwem cynamonu. Omnomnom! 😀

Bruschetta z pomidorami i oliwkami

Jejku, mega lubię ciepłe śniadania i kolacje! Jestem zachwycona pomysłem bruschetty, więc wrzucam tu przepis, żeby nie zapomnieć o tym smacznym przepisie :). Smakuje dobrze także bez oliwek, co udowodniła babacia F. :).

bru

Składniki:

– dwa pomidory,

– 10 oliwek,

– duża cebula,

– oliwa z oliwek,

– pół bagietki lub innej bułki,

– przyprawy (oregano, bazylia, pieprz).

Wykonanie:

0. Piekarnik na 180 stopni.

1. Siekam warzywa do miseczki i mieszam. Czasami dorzucam przypraw, a czasami nie. Odstawiam na 10 min, żeby smaki się wymieszały.

2. Pieczywo kroję w kromki. Zwilżam oliwą z oliwek. Nakładam towar.

3. Wypiekam ok 10 min do zbrązowienia.

Można ozdobić bazylią i delektować się smakiem :).

Walentynkowe szaszłyki i smoothies truskawkowe ze świeżo zmielonym pieprzem

Za godzinę będzie Zg., a dziś walentynki. Niby nie obchodzimy, ale przecież fajnie coś zjeść pomimo tego święta. Co tu zrobić? Coś szybkiego i ładnego, to pewne! Szybka rozmowa z Karuzelą i już wiem na pewno co to będzie :).

 walentynki

Szaszłyki i smoothies truskawkowe.

Składniki na smoothies:

  • paczka mrożonych truskawek,
  • 300ml soku pomarańczowego,
  • pieprz czarny świeżo mielony,
  • jogurt grecki, pół opakowania
  • ewentualnie świeża bazylia do ozdoby

Wykonanie:
Lekko rozmrożone owoce przełożyć do blendera. Zmiksować. Dodać jogurt grecki i sok. Zmiksować. Przelać do fektownych naszyń końcowych. Posypać pieprzem i wstawić do zamrażarki na pół godzinki. Można też ozdobić bazylią, jak ktoś ma fantazję. 🙂

SZASZŁYKI robi się prosto – otwieram lodówkę i wyjmuję wszystko, co jakkolwiek się nadaje do jedzenia bez przypraw i sztućców 😉 np.

– sery: żółty, camembert i blue pleśniowy,

– pomidorki koktajlowe,

– kabanosy,

– oliwki,

– rukola do ozdoby,

Nadziewam na zmianę produkty i układam na talerzu. Ozdabiam zieleniną i od razu podaję:).

To w zielonych szklankach w tle, to po prostu sok pomarańczowy :).

Pasta z czerwonej soczewicy, gruszki i marchewki

ZgAga miała ochotę na pastę, a ja miałam ochotę poeksperymentować. No i popełniłam czyn pastowy, polecam 🙂

Składniki:
Pół gruszki
2 marchewki
4.ząbki czosnku
Papryka ostra i słodka, po 1 łyżeczce,
Pół łyżeczki pieprzu
Pół szklanki czerwonej soczewicy

Przygotowanie:
Soczewice wypłukałam, aż woda przestała być biała. Wstawiłam do gotowania. Posiliłam troszkę. Dołożyłam pokrojoną w kostkę marchewkę. Przyprawiłam. Dorzuciłam 2 ząbki czosnku i pokrojoną gruszkę. Gotowałam aż zmiękło. Dodałam kolejne 2 ząbki czosnku. Zblendowałam. Wyszło super,ale dużo. Następnym razem zrobię mniej 🙂 i mniej posolę;p
Świetnie smakuje z warzywami surowymi, kiełkami brokuła i ogórkiem konserwowym. Omnomnom.

Tylko zdjęcia brak. Sorry about that!

Spaghetti wegetariańskie – level 1.

Dziecko zgłodniało. Lubi pomidory, wiec decyzja była szybka i prosta. Dziś przepis na tradycyjne spaghetti 🙂

spaghSkładniki:

na dwie porcje:
– Makaron spaghetti +sól do gotowania
– Pomidory suszone 5
– Pomidorki koktajlowe 10
– Koncentrat pomidorowy 4 łyżeczki
– Pół litra wody
– Oliwki zielone 6
– Ząbek czosnku
– Cebula
– Papryka czerwona
– Oregano i bazylia po 1 łyżeczce
-Pół łyżeczki pieprzu
– 3 łyżki oliwy

Przygotowanie:
1. Do wrzącej wody wrzuciłam makaron i łyżkę soli. Niechaj się gotuje.
2. Na rozgrzaną oliwą patelnie wrzuciłam skostkowaną cebulę i paprykę. Kiedy się podsmażyły dorzuciłam posiekane oliwki i pomidory suszone.
3. Sos. Po podduszeniu pkt.2 dolałam wodę i koncentrat pomidorowy i po dorzuceniu przypraw podduszałam jeszcze 3 min.

Nałożyłam na talerze, ozdobiłam surowymi pomidorami i listkami bazylii. Zjadłyśmy ze smakiem🙂