Zupa krem z selera, jabłka i ziemniaka – SE.JA.Z

Wolne Soboty ze Zg motywują do gotowania! Posmakowana zupa poleca się w każdym oszczędzającym hajsy i czas, a szanującym smakowitość domu 😉

kr

(zainspirowała mnie Jadłonomia tym wpisem – przepisem z wyłączeniem nielubianych składników :))

Składniki:

– średni seler

– duże jabłko (albo dwa)

– 5 małych ziemniaczków

– kilka kropli oliwy z oliwek

– przyprawy: pieprz cytrynowy, gałka muszkatołowa, kostka warzywna – pół

Przygotowanie:

  1. Na dnie dużego garnka rozgrzałam kilka kropel oleju. Selera, ziemniaki i jabłko obrałam i pokroiłam w talarki i siup do garnka. Dusząc na małym ogniu przez około 5  minut.
  2. Wlałam wodę (1l) i wrzuciłam kostkę warzywną. Gotowałam pod przykryciem przez około 20 minut do czasu, aż warzywa będą bardzo, bardzo miękkie.
  3. Ugotowane w bulionie warzywa zmiksować na gładki krem. Dosypać przyprawy.

Podałam z grzankami, które Zg. przyniosła z Biedry. Smakowało mocno selerowo, więc następnym razem wrzucę więcej jabłka (dwa, zamiast jednego). Ewentualnie gruszkę 😀

Skomentuj

