Słoneczne Masło z Cynamonem, czyli słodko-słony krem na kanapki

Lubimy bardzo jeść masło orzechowe. Drogie pioruńsko, ale co tam. Ma jakieś sztuczne konserwanty, ale co tam. Jemy, bo przecież jest taakie dobre! Alternatywą zostało masło słonecznikowe, które robi się samodzielnie w 15 min i jest mega smaczne. I bez sztucznych dodatków! 🙂

sł

 

Składniki:

– 150 g ziarenek słonecznika

– łyżeczka cynamonu

– 1/3 łyżeczki soli

– łyżeczka miodu

 

Wykonanie:

1. Zblendowałam słonecznika. Trwało to ok 12 min, bo z ziarenek najpierw robi się pyłek, potem pacia, a potem lśniący krem.

2. Dodałam cynamon, sól i miód. Blendowałam jeszcze minutę.

3. Wstawiłam do lodówki, żeby zgęstniało.

 

Efekt finalny jest bardzo zacny! Słodko – słony smak zadowala moje podniobienie, a banany i ananasy doskonale do tego pasują :). Generalnie: jaram się! Ciekawe czy dałoby się z tego zrobić lody… ;]

Skomentuj

