Wegańskie jacki-placki z jabłkami

Doskonale pamiętam smak maminych racuchów z jabłkami. Takich tradycyjnych, tzn. z jajkami i mlekiem. Uwielbiałam je. Tak się składa, że wegańską wersję uwielbiam jeszcze bardziej. Nie tylko dlatego, że jest wegańska, ale nie sądziłam, że można stworzyć przepis z tak dokładnymi proporcjami na te pyszne, niezwykle aromatyczne placuszki. Przepis pochodzi z niezastąpionej Puszki. Tradycyjnie używa się białej mąki, ale wychodzą dobrze także na mące pszennej pełnoziarnistej, a nawet na gryczanej i nie smakują zdrowo (czyli „niesmacznie”), są po prostu pyszne :). Dodatkowo w sezonie używam antonówek i wtedy dopiero jest wspaniale, czasem też łączę jabłka z gruszkami. Każdą wersję warto przetestować, chociaż wersja z antonówkami jest najlepsza ze wszystkich. (:

pla

Składniki:

– 1,5 szklanki mąki (u mnie pszenna pełnoziarnista lub gryczana)

– 1,5 szklanki mleka roślinnego
– 2 duże jabłka
– 1 opakowanie wegańskiego budyniu wanilinowego (albo łyżka mąki ziemniaczanej)
– 1 pełna łyżeczka cukru waniliowego
– 3 łyżki cukru
– olej

-kropla aromatu pomarańczowego

Wykonanie:

1. Jabłka pokroiłam w drobną kostkę.

2. Dodałam do nich pozostałe składniki i wymieszałam.

3. Rozgrzałam olej i smażyłam na patelni na sporej ilości oleju.

Niestety, placki w przeciwieństwie do naleśników lubią pływać w oleju i jak się im na to nie pozwoli, to są surowe w środku. Zg. woli tradycyjne, bez aromatu pomarańczowego, ale mi bardzo smakowały – szczególnie w towarzystwie powideł śliwkowych albo masła ze słonecznika 🙂

Skomentuj

