Mistrzowskie ciasto kajmakowe <3 Bez pieczenia!

Powszechnie wiadomo, że nie robię ciast. Najwyżej ciastka, o ile nie wymagają turbo nakładów energii. Ostatnio jednak odwiedziłam nowopowstałą restaurację wegańską na Pradze – Turkawka. Nigdy już bym tam nie wróciła, gdyby nie pan manager, który dostrzegłszy moje niezadowolenie ze smaku zamówionych dań, zaoferował ciastko wege robione na spodzie z nerkowców i daktyli. Na górze była także mleczna, kokosowa  śmietanka, a w środku – banany. Było smaczne więc poszperałam i wynalazłam jeszcze lepszy przepis.

Ten kajmakowiec jest tak pyszny, że niesposób mu się oprzeć, więc jest konsumowany bez talerzyka 😀

2015-12-13_21.48.03.jpg

Miejscy roślinożercy #przepisMatka

Składniki:

Masa:
  • 1 szkl. daktyli, zostawiona przez noc do namoczenia z 1/2 szkl. wody
  • 1 szkl. nerkowców
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • ew. kilka kropli ekstraktu z wanilii (niekoniecznie)
Spód:
  • 1 szkl. migdałów
  • 1 szkl. mąki owsianej lub zmiksowanych na mąkę płatków owsianych (100 g)
  • 1 szkl.daktyli, namoczonych w wodzie i porządnie odsączonych
Do dekoracji:
  • ok. 2 łyżek płatków migdałowych

Wykonanie:

Masa kajmakowa <3:

    1. Nerkowce zmiksowałam na nerkowcowe masło z kawałkami. Blender nie pozwolił mi na wyeliminowanie grudek, ale nie przeszkadzało nam to specjalnie w konsumpcji 🙂
    2. Zmiksowałam daktyle z wodą, w której się moczyły.
    3. Połączyłam nerkowce i daktyle z łyżką oleju kokosowego. Wymieszałam.

    Spód:

    1. Zmiksowałam w osobnych naczyniach: daktyle bez wody, płatki owsiane i migdały na proszek.
    2. Dodałam proszek z płatków owsianych do migdałowego pyłu.
    3. Do migdałów i mąki owsianej dodałam daktyle.
    4. Miksowałam chwilkę i zagniotłam ciasto. (Okrutnie się kleiło do rąk, więc było co oblizywać ;p Podobno pomocne jest podsypywanie rąk mąką owsianą, ale ja z tego nie korzystałam)
    5. Gotowy spód wyłożyłam do formy, a na niego dałam masę kajmakową.

    Miałam nadzieję, że w lodówce uzyska bardziej stałą konsystencję, ale tak się nie stało.  Upierdliwe było także blendowanie, ponieważ żeby nie zepsuć sprzętu konieczne jest robienie przerw na ochłonięcię… Jednakże jest to moje ULUBIONE wegańskie ciasto, bo nie ma grama dodatkowego cukru ani mąki oraz nie trzeba używać piekarnika! 😀

PYCHOTKA!

One thought on “Mistrzowskie ciasto kajmakowe <3 Bez pieczenia!

Skomentuj

