Ciasteczka z masłem orzechowym

Co robić z dwulatką przed świętami,kiedy cały dom jest już ozdobiony choinkami, Mikołajami i dzwoneczkami? Jedzenie!

wp-1450190434430.jpeg

Składniki:

  • 300 g masła orzechowego
  • 1,5 szklanki mąki pszennej 480
  • Szklanka brązowego drobnego cukru
  • Łyżeczka proszku do pieczenia lub sody
  • Łyżeczka cukru wanilinowego
  • 100g masła
  • 2 jaja
  • Pół tabliczki ulubionej czekolady

Przygotowanie :

0. Nastawiłam piekarnik na 175 stopni.

1. Masło orzechowe połączyłam mikserem z cukrem.

2. Dodałam masło rozgrzane w garnku i oba jaja. Miksowałam.

3. Wsypałam cukier wanilinowy, proszek do pieczenia oraz mąkę. Miksowałam do uzyskania konsystencji lepkiej plasteliny.

4. Wrzuciłam pokrojoną drobno czekoladę i wymieszałam rękami.

Dwulatka dzielnie przy wszystkim pomagała (podjadała), ugniatała ciasto rękami i formowała kulki na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia. Pomocna przy tym była była mała łyżeczka! Niektórzy robią duże ciastka łyżką do lodów 🙂

Piekłyśmy ciasteczka w temperaturze 175 stopni przez ok 13 min , a w połowie czasu zamieniłam blaszki miejscami, by się równo piekły.

Pachną świetnie, nie są zbyt słodkie i szybko znikają 😉

Skomentuj

