Proste pierogi z borówkami

Wiem o tym, że na lepienie pierogów jest mnóstwo sposobów, ale i tak najlepiej sprawdza się ten najprostszy. Zabawny patent pozwolił mi wyprodukować słoneczka /shurikenu/statki ufo 🙂 Polecam zrobić je z dzieciakami! 🙂

wp-1452527714707.jpeg

Składniki na ok 24 średnie pierogi:

– Łyżka oliwy

– Dwie szklanki mąki (lepszy typ 450 niż 650)

-Pół szklanki gorącej wody

– 150g borówek

– 10 łyżeczek cukru

– 2 łyżeczki soli

– Jogurt do podania

Przygotowanie:

  1. Mąkę, wodę i oliwę z solą połączyłam i zagniotłam do uzyskania jednolitej masy.
  2. Rozwałkowałam, ale proponuję Wam zrobić to naprawdę cienko, żeby nie były zbyt twarde po ugotowaniu.
  3. Wykrawałam koła, nakładałam łyżeczkę borówek i sypałam trochę cuktu na owoce. Przykrywałam drugim kołem i zaklejałam paluszkami.
  4. Wrzucałam na osoloną, gotującą się wodę i czekałam ok 3 min do wypłynięcia pierogów.
  5. Podałam z jogurtem pitnym i zajadałam się tą pychotką!

 

Ps. Następnym razem będę robiła mniejsze pierożki i cieniej rozwałkuję ciasto, jeśli zdecyduję się na taki kształt. Albo nie rozwałkuję cieniej, tylko wytnę większe koła i złożę na pół, by uzyskać stadardowy wygląd pierogów.

Skomentuj

