Pierogi z czerwoną soczewicą i pieczarkami

Lepienie pierogów to świetna zabawa – odkryłam nowe hobby 😀 Można je lepić w różne kształty, a nadzienie komponować w zależności od nastroju i okazji. Mogą być podane na słodko lub wytrawnie. Dziś wytrawna pasta smażona na oliwie 🙂

wp-1452629952707.jpeg

Farsz

  1. Pieczarki i cebulę obrałam i pokroiłam drobno w kostkę. Podsmażałam razem na patelni na dwóch łyżkach oliwy.
  2. Soczewicę ugotowałam zgodnie z przepisem na opakowaniu (ok. 15 min – posoliłam pod koniec, bo inaczej byłaby twarda)
  3. Dodałam soczewicę na patelnię,wymieszałam  i podsmażałam kolejne 3 min.

Pierogi

  1. Mąkę, wodę i oliwę z solą połączyłam i zagniotłam do uzyskania jednolitej masy.
  2. Rozwałkowałam cienko, żeby nie były zbyt twarde po ugotowaniu.
  3. Wykrawałam koła, nakładałam łyżkę farszu i sklejałam paluszkami.
  4. Wrzucałam na osoloną, gotującą się wodę i czekałam ok 3 min do wypłynięcia pierogów.
  5. Podałam same, ale można było też z sosem pieczarkowym lub z cebulką podsmażoną na oliwie.
Skomentuj

