Snickers wegański

„Weganizm byłby dużo łatwiejszy, gdyby istniały Snickersy i sery pleśniowe i ser na pizze” usłyszałam. Hm, coś w tym jest. Znalazłam i przetestwałam Snickersa. Nie zdąrzyłam sfotografować, ale na 100% pojawi się sequel, a wtedy dołączę fotę. Póki co nieco zmieniony przepis znaleziony u Wegepanny, którą z tego miejsca pozdrawiam.

2015-12-13_21.48.03.jpg

Snickers

Składniki:

  • 12 namoczonych przez noc daktyli (razem z wodą)
  • czubata szklanka orzeszków ziemnych niesolonych
  • tabliczka (100g) gorzkiej czekolady + 2 łyżki oleju kokosowego, żeby się łatwiej rozpuściła
  • trochę śmietany owsianej lub miodu, żeby dosłodzić czekoladę ;]
  • 1/4 łyżeczki soli
Przygotowanie:
  1. Orzechy podzieliłam na pół i połowę zblendowałam.
  2. Czekoladę i śmietankę roztopiłam w kąpieli wodnej.
  3. Daktyle zblendowałam z częścią wody z moczenia.
  4. Zblendowane orzechy połączyłam z połową masy daktylowej, a resztę z całymi orzeszkami. Posoliłam.
  5. Masę kajmakową wyłożyłam na papier do pieczenia umieszczony w niewielkiej miseczce, a następnie nałożyłam na nią orzechy w kajmaku i zalałam czekoladą (równie dobrze mogłabym pominąć miseczkę!).

Nie wyszedł mi baton idealny, bo pominęłam oblewanie tego tworu naokoło czekoladą, za to smak jest boski ❤ Polecam początkującym weganom stęsknionym za Snickersami 😀

 

Następnym razem spróbujemy zrobić BOUNTY! 🙂

Skomentuj

