Fasolka po bretońsku

Moja mama robiła najlepszą fasolkę po bretońsku na świecie. Jestem pewna! Uwielbiałam podsmażoną kiełbaskę i słodki smak sosu pomidorowego (dosłodzonego ofc.). Wolałam nawet sos od fasolki 😛 Ale już nie jem mięsa, więc ta była czysta.
Najstraszniejsza część robienia tej potrawy polega na doczekaniu się aż fasolka dostatecznie zmięknie. Pocieszający jest jednak fakt, że z każdym kolejnym podgrzewaniem  fasolka jest coraz bardziej miękka i pyszna – prosty z tego wniosek, że trzeba zrobić dużo i odgrzewać do skutku! 😀
 2016-01-17_00.30.56.jpg
Składniki ok. 10 porcji:
  • paczka białej fasoli „piękny JAŚ” (400 g), która moczyła się przez 12h w zimnej wodzie
  • 700 ml passaty pomidorowej
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 duże cebule
  • oliwa do smażenia
  • 8 liści laurowych
  • 8 ziaren ziela angielskiego
  • łyżeczka czarnego pieprzu
  • pół szklanki wody
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki
  • po 1 łyżeczce słodkiej papryki i ostrej
  • 1 łyżeczka majeranku i 1 oregano
  • łyżka soli i pieprzu
Przygotowanie:
  1. Wstawiłam namoczoną fasolę do gotowania (w nowej wodzie, po godzinie osoliłam).
  2. Ce­bu­lę po­kro­iłam w kost­kę. Podsmażałam ją z li­ściem lau­ro­wym, zie­lem i pie­przem przez  ok. 8 minut do czasu, aż ce­bu­la się ze­szkliła.
  3. Do pod­sma­żo­nej ce­bu­li dodałam po­zo­sta­łe skład­ni­ki poza fa­so­lą. Dusiłam przez 10 minut, na­stęp­nie dodałam fa­so­lę, doprowadziłam do wrzenia i go­to­wałam ok. godzinę pod przy­kry­ciem na małym ogniu. Mieszałam od czasu do czasu, by nic nie przywarło (w razie potrzeby dolałam wodę).

Ciekawostka: taka porcja obiadowa domowej fasolki po bretońsku kosztuje ok. 90 gr (plus koszty zużycia prądu/czasu etc.)

Skomentuj

