Makaron z ajwarem i suszonymi pomidorami

wp-1453230739336.jpegajwarBardzo lubię mieć w lodówce ajwar. Jest to lekko pikantna pasta warzywna, przyrządzana ze słodkiej papryki i bakłażanów z dodatkiem pomidorów, czosnku i przypraw. Jest dostępny w sklepie „Kuchnie świata”, ale także w Carrefourze oraz przydomowych delikatesach 🙂

Póki co przepis na szybki obiad  🙂 Górne zdjęcie bez ajwaru, za to z papryką i cebulką, a dolne z ajwarem i zielonym serem pleśniowym. Oba godne polecenia! 🙂

Składniki na wersję cebulkowo-paprykową:

  • porcja makaronu
  • pół papryki
  • pół cebuli
  • 2 suszone na słońcu pomidory
  • oliwa do podsmarzenia warzyw
  • sól do gotowania makaronu

Przygotowanie:

  1. Ugotowałam makaron w osolonej wrzącej wodzie.
  2. W międzyczasie podsmażyłam cebulkę i paprykę, a po 5 min dorzuciłam na patenię suszone pomidory.
  3. Kiedy również pomidory się podmażyły dodałam makaron do warzyw i trzymałam jeszcze kilka minut do zrumienienia.

 

Składniki na wersję serowo-pietruszkową:

  • porcja makaronu
  • pół zielonego sera pleśniowego
  • garść natki pietruszki
  • 2 suszone na słońcu pomidory
  • łyżeczka ajwaru
  • sól do gotowania makaronu

Przygotowanie:

  1. Ugotowałam makaron w osolonej wrzącej wodzie.
  2. W międzyczasie pokroiłam natkę i ser w małą kostkę.
  3. Dodałam ajwar do odcedzonego makaronu i trzymałam jeszcze kilka minut do zrumienienia się makaronu.
  4. Posypałam natką już na talerzu i radowałam się z faktu, że zrobienie obiadu  zajęło mi kwadrans. Brawo ja- high five! 😀
Skomentuj

