Słodkie placki z dyni z dodatkiem imbiru

Kontempluję ostatnio wyższość placków nad kotletami. Tajemnica tkwi w temperaturze oleju oraz odpowiedniej gęstości ciasta. Jeszcze jej nie odkryłam, więc nie krempujcie się, jeśli macie ochotę mnie oświecić 😀

W zamian polecam super smaczne placki o uwodzicielskiej słodkiej nucie. Przepis inspirowany obiadem robionym dla moich Ulubionych Młodych Podopiecznych :))
Placki z dyni

Składniki: 

  • pół kg dyni hokkaido
  • 1/3 szklanki oliwy (zamiast 2jajek)
  • 1/2 szklanki mąki
  • 3 łyżki śmietany sojowej
  • 50 g sera żółtego (vega) lub parmezanu
  • łyżeczka imbiru startego lub ok 1 cm świeżego startego
  • 1/4 łyżeczki soli i pieprzu oraz gałki muszkatołowej (świeżo startej lub z paczki)

Przygotowanie:

  1. Dynię przekroiłam, usunęłam pestki i starłam na tarce.
  2. Do dyni dodałam olej, śmietanę i ser + przyprawy.
  3. Wymieszałam z mąką.
  4. Smażyłam ok 4 min z każdej strony na rozgrzanym oleju kokosowym (ale można też użyć oliwy z oliwek, co tam macie pod ręką)
  5. Podawałam same i obserwowałam radosne pałaszowane Młodych Ludzi 🙂

Placków niewielkiej wielkości wyszło nam ok 20. Są świetne także na zimno, co udowodniły dzieciaki prosząc o placki na podwieczorek 😉

 

One thought on “Słodkie placki z dyni z dodatkiem imbiru

Skomentuj

