Wegańskie masło „Taniość”

Nie lubię masła roślinnego, a czasem samo pieczywo jest dla mnie zbyt suche i bardzo brakuje mi czegość pod wędlinę. Podpowiedziano mi świetny sposób na zrobienie masła wegańskiego, które nie dość, że jest smaczne, szybko się robi i ładnie wygląda, to jeszcze jest bardzo tanie i można je mrozić oraz trzymać w lodówce przez dwa tygodnie :D. W dodatku można tam dorzucać ulubione smaki – za każdym razem inny. Tego nam było trzeba!

Masło vega

Składniki: 

  • 75 ml mleka sojowego
  • 75 ml oliwy z oliwek
  • 3 łyżki oleju kokosowego (bez zapachu)
  • łyżeczka soku z cytryny
  • 1/3 łyżeczki soli i pieprzu, a także czosnku oraz kurkumy dla koloru
  • dodałam też troszkę ziół greckich, bo lubię ;]

Przygotowanie:

  1. Wlałam wszystkie składniki do pojemnika i zblendowałam, aż zaczęło wyglądać jak . Zajęło to ok 5 min. Przelałam do pojemniczków i 2/3 zamroziłam, a jeden zostawiłam do kanapek 🙂

Z tej porcji składników wyszły trzy takie małe pojemniczki (są to silikonowe foremki do ciasteczek). Myślę że wystarczy naszej dwójce na miesiąc 🙂

To prawie 3/4 normalnej kostki masła, a kosztuje naprawdę niewiele.

Skomentuj

