Wegańskie spaghetti z tofu i papryką

Odkryłam, że zblendowany sos z papryką smakuje mi bardziej, niż w kawałkach. Okazało się szybko, że nie tylko mi 😉 Zapraszam do spróbowania mojej wersji smakowej spaghetti.

image

Składniki na 4 porcję: (ja zrobiłam podwójną)

  • Puszka pomidorów w kawałkach + pełna puszka wody
  • Duża cebula + oliwa do smażenia (u mnie ze skoczka po suszonych pomidorach)
  • Trzy suszone pomidory
  • Łyżka soli (część do makaronu, a reszta do sosu)
  • Łyżeczka pieprzu, czerwonej słodkiej oraz ostrej papryki, łyżeczka oregano
  • Pół kostki tofu
  • Makaron x100g na 1 osobę

Przygotowanie:
1. Posiekałam cebulę oraz pomidory suszone i podsmażyłam na oliwie z odrobiną soli.
2. Wstawiłam makaron do gotowania i posoliłam wodę. Co jakiś czas mieszałam.
3. Do podsmażonej cebuli wlałam puszkę pomidorów i wypłukałam puszkę wodą, którą dolałam do sosu.
4. Dosypałam przyprawy i połowę tofu, a resztę zostawiłam na przybranie talerzy. Zaczekałam do pierwszego bulga i zblendowałam.
5. Odcedziłam makaron, nałożyłam sos i podałam gorące.
Pychotka. Mówiłam już, że uwielbiam włoską kuchnię? ❤

Skomentuj

