Pyszna pasta z pieczonej papryki ze słonecznikiem i ryżem

Akcja szukania gotowego, wegańskiego ideału do kanapek zakończyła się fiaskiem, dlatego szukam nowych smaków. Ta pasta bije rekordy popularności w naszej lodówce. Ma lekko słodki i świeży smak, a słonecznik dodaje jej atrakcyjności. Jestem zadowolona z efektu eksperymentu:-)

image

Składniki na słoiczek 350ml pasty:
Natka
Duża papryka czerwona
Pół szklanki ryżu
1/3 szklanki słonecznika
1/2 łyżeczki kuminu
1 łyżeczka papryki ostrej wędzonej
1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
3 łyżeczki koncentratu pomidorowego

Przygotowanie:
1. Pozbawiłam nasion i upiekłam paprykę-ok 50 min w 200 stopniach, aż skórka się nieco zwęgliła. Zajęłam z niej skórkę.
2. Ugotowałam ryż w posolonej wodzie. 3. Podprażyłam słonecznika mieszając go na suchej patelni, aż zaczął pachnieć i zmienił kolor na złoty – ok 5 min.
4. Zblendowałam słonecznia na proszek, ale niezbyt dokładnie, bo lubię kawałki w paście.
5. Upieczoną paprykę zblendowałam z natką i resztą przygotowanych wcześniej składników. Nie dbałam przy tym o mega dokładność 😉
6. Doprawiłam do smaku i podałam z chlebem z suszonymi pomidorami i mixem sałat. 🙂

Zdecydowanie pyszne i warte zachodu. Polecam Wam na wegańskie śniadania. U nas zapewne będzie częstszym gościem 😉

Skomentuj

