Wegańska kaszanka – pasta pieczarkowa z kaszą gryczaną i orzechami.

Improwizacja w kuchni mi świetnie wychodzi i wegańska kaszanka to jeden z dowodów 😀

A było to tak.

Nadszedł czwartek. W lodówce zostało już tylko światło. Jak żyć? Kupiłam więc paczkę pieczarek, ale przezornie podzieliłam je na DWIE pasty, żeby uniknąć przesytu (a w rezultacie wyrzucenia części po tygodniu). Robiłam je obie JEDNOCZEŚNIE: smażyłam, gotowałam i siekałam… a w między czasie rozmawiałam przez telefon, wstawiałam pranie, karmiłam psa itd.  W rezultacie … pomyliłam miski i zamiast soczewicy, w cebuli wylądowała kasza gryczana! Dorzuciłam to i owo i wyszła delikatna, z wytrawna pasta (później pasztet), w której nie czuć nachalnego smaku pieczarek, za to przebija się nutka słodyczy i goryczki z orzechów i kaszy.

2016-02-13_13.41.18.jpg

Niestety, kaszanka nie jest zbyt fotogeniczna, więc zdjęcie bez rewelacji.

Składniki: na słoik 400ml pasty

  • 1 torebka kaszy gryczanej
  • 1 łyżeczka ksylitolu, cukru trzcinowego lub miodu
  • 250 g pieczarek
  • 1 ząbek czosnku
  • pół szklanki orzechów włoskich
  • 5 łyżek oliwy (przyda się do smażenia i do blendowania orzechów)
  • pieprz ziołowy, sól do smaku
  • pół łyżeczki majeranku, tymianku i ostrej papryki
  • bułka tarta i oliwa do formy

Przygotowanie:

  1. Podsmażyłam na oliwie pieczarki pokrojone w plasterki (ok 8 min). Kiedy zmieniły kolor na złoto, dodałam czosnek w plasterkach. Po minucie łyżeczkę cukru i odstawiłam.
  2. Ugotowałam kaszę gryczaną zgodnie z przepisem na opakowaniu. Wsypałam jej pół łyżeczki soli.
  3. Zblendowałąm zmiażdżone orzechy razem z sosem sojowym i przyprawami. Dodałam kaszę.

Podawałam na jako pastę do kanapek z ketchupem lub ogórkiem kwaszonym.

Ps* Po wykryciu pomyłki postanowiłam sprawdzić, co się stanie, kiedy pasta zostanie upieczona przez 50 min w 200 stopniach. Ten kształt na talerzu, to właśnie pasta wypieczona w foremce na ciasteczka – idealna na cztery kanapki 😀

Jako pasztet smakuje jak KASZANKA, tylko jest wegańska 😉 Można śmiało proponować mięsożercom 🙂

Skomentuj

