Frytki z batata

Mama podarowała mi 2 bataty. Miały być plackami. Miały być zupą. Ostatecznie zostały frytkami. I całkiem nieźle się odnalazły w tej roli 🙂

frytkibatat

Składniki na 4 porcje

2 wielkie bataty

5 łyżek mąki kukurydzianej

olej z pestek winogron (żeby fryty miały się w czym kąpać na patelni)

papryka wędzona (4 łyżki)

Przygotowanie:

  1. Obrałam i pokroiłam w paski bataty
  2. Włożyłam je do oliwy, żeby nasiąkły (na 5 min)
  3. Obsypałam je mieszanką z mąki kukurydzianej oraz papryki wędzonej. Użyłam do tego  strunówki, bo łatwiej się w niej miesza 😉
  4. Smażyłam je w głębokim oleju aż do zbrązowienia, ok. 10 min.

Trenowałam też opcję w piekarniku, ale niestety 30 min w temp. 220 st. nie spełniło moich oczekiwań – mąka była miękka i zdechła, więc nie będę tego powtarzać. Wyraźnie opcja fit mi nie wychodzi 😛

2 thoughts on “Frytki z batata

Skomentuj

