Wegeburgery ryżowo-pomidorowe (kotety z ryżu, suszonych pomidorów i oliwek)

Freegański ryż miał zostać przerobiony na ciastka dla psa. Jednak po spróbowaniu, postanowiłam dodać doń pomidorki i oliwki i tak powstały czaderskie intensywne w smaku kotlety idealne do wegeburgerów, choć sprawdziłyby się też z ziemniakami i surówką 🙂

wegeburger z ryżu z suszonych pomidorów i oliwek

Składniki:

100g ryżu (1 worek)

5 oliwek zielonych

6 suszonych pomidorów z zalewy

kilka łyżek oliwy (ja wlałam trochę ze słoika z pomidorkami)

2 łyżki mąki ziemniaczanej i trochę bułki tartej do obtoczenia.

4 szczypty nasion słonecznika i dyni

Przygotowanie:

  1. Ryż ugotować wg przepisu na opakowaniu.
  2. Wszystkie składniki oprócz ziarenek zblendować na jednolitą masę.
  3. Wstawić do lodówki na 20 min.
  4. Formować mocno kotlety, posypać ziarenkami, obtoczyć w bułce tartej.
  5. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni na 20 min. Po tym czasie obrócić kotlety na plecy, żeby im się też brzuszek przyrumienił 😉

Podawać w bułce (także przypieczonej chwilkę w piekarniku) z ulubionymi dodatkami (u nas: majonez, ketchup, musztarda rosyjska, pomidory malinowe, ogórki małosolne i sałata lodowa).

Ja zapomniałam o bułce tartej, więc łatwo mi się rozpadały (przy przekładaniu na drugą stronę), więc Wy nie popełnijcie tego błędu! 🙂

Skomentuj

