Wegański ser z ziemniaka i marchewki

Wegański ser z ziemniaka – hit na blogach kulinarnych (u Ali jest dużo świetnych zdjęć), więc ja przekornie nie mogałam. Dziś się przemogłam i to połączenie okazało się hitem! 🙂 Świetnie sprawdzi się do makaronu, pizzy, zapiekanek, kanapek, jako dip do nachosów i pokrojonych warzyw. Nowy, szybszy hummus – boski jest:D

wp_20160815_15_29_00_pro (2)

Składniki:

obrany ugotowany ziemniak

obrana ugotowana marchewka

1/2 szklanki płatków drożdżowych (to one nadają smak sera)

parę łyżek 

1/4 szklanki oleju

1 ząbek czosnku

1/2 łyżeczki wędzonej słodkiej papryki + słodkiej j papryki w proszku + kurkumy

sól do smaku

Przygotowanie (ok 10 min):

  1. Połączyłam wszystkie składniki w kielichu blendera i blendowałam.
  2. Dodałam kilka łyżek wody, żeby dostosować konsystencję do sera 😉
  3. Przełożyłam do pojemniczka.

Można go jeść go od razu palcem (co było nieuniknione, ma naprawdębardzokuszącą konsystencję i kolor :D).

Można go przechowywać w lodówce kilka dni. Po 15 minutach można go trzeć na tarce lub kroić w plastry, a to przydaje się na pizzy i zapiekankach :).
Mega dobre!

Skomentuj

