Bananutsy, czyli boskie ciasteczka owsiane z masłem orzechowym i bananem

Potrzeba matką wynalazku. Wymyśliłam przepis na ciasteczka, które okazały się strzałem w dziesiątkę 😀 Zdrowe i turbo smaczne-zdecydowanie są warte uwagi! 🙂

bananutsy

Składniki:

3 łyżki masła orzechowego (ja robię je sama, blendując garść fistaszków i nerkowców)

pół banana

szklanka mąki owsianej (zblendowałam płatki)

2 łyżki słodu (u mnie akurat kremowy miód z mniszka)

garść płatków kokosowych

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1/2 szklanki mleka roślinnego

Przygotowanie:

  1. Zmielone płatki owsiane (lub mąkę) wsypałam do miski.
  2. Dodałam pozostałe składniki i dokładnie wymieszałam. *
  3. Odstawiłam ciasto na 15 minut do lodówki.
  4. Przy użyciu 2 łyżek układałam na blasze z papierem do pieczenia ciasteczka.
  5. Piekłam około 13 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.

*Zrobiłam ciasteczka w 3ech wariantach, najlepsze wyszły z miodem położonym na czubku i posypanym kokosami.

Genialnie smakują zarówno na ciepło, jak i na zimno! Takie ciasteczka to wprost idealna przekąska. Źródło zdrowych tłuszczy, węglowodanów złożonych i błonnika- stopniowo uwalniają energię i dają uczucie sytości przez długi czas.

Takie ciasteczka to wprost idealna przekąska. Źródło zdrowych tłuszczy, węglowodanów złożonych i błonnika- stopniowo uwalniają energię i dają uczucie sytości przez długi czas.

Smacznego, Łasuchy! :

Skomentuj

