Zupa z pieczonych pomidorów i cukinii – klasyczny smak

Pomidorowa rozkosz 🙂 Delikatna i klasyczna (zupełnie bez kury i schabowych, chociaż ostatnio tacy towarzysze kojarzą się z tą pyszną zupą ;p)

pomidorowa z pomidorów malinowych

Składniki:

1 średniej wielkości cukinia
1 cebula
8 pomidorów
2 ząbki czosnku
listki bazylii
listki oregano
sól
pieprz
cukier
oliwa
3 szklanki wody, w celu dopasowania gęstości

papryka słodka

Przygotowanie:

  1. Pomidory i cukinię obrałam ze skórki i upiekłam razem z czosnkiem. (Cukinia pokrojona na mniejsze kawałki). 200 stopni przez 20 minut.
  2. W Garnku rozgrzałam oliwę. Dodałam posiekaną cebulkę oraz szczyptę soli i cukru – podsmażyłam.
  3. Dodałam upieczone warzywa i gotowałam wszystko przez kolejne 20 min.
  4. Dodałam przyprawy oraz bazylię i oregano, które choduję na parapecie właśnie na takie okazje 😉
  5. Kiedy cukinia stała się miękka, zblendowałam  zupę na krem.
  6. Podałam z grzankami.

Takie połączenie warzyw i przypraw odpowiada nam najbardziej 🙂 Wspaniale nadawałoby się także jako sos do spaghetti! 🙂

 

 

Skomentuj

