Kotlety buraczano-cynamonowe z kaszą jaglaną

Sylwestrowo-zimowa wersja świątecznego hitu z buraków od Jadłonomii:)
burak-swiateczny

 

Składniki:

2 buraki średniej wielkości

100g kaszy jaglanej
8 suszonych śliwek pociętych na drobne paski
garść orzechów włoskich
2 łyżki oleju lnianego lub innego delikatnego (orzechowego, ryżowego)
2 łyżki octu balsamicznego
1 łyżka syropu klonowego lub innego słodu
¼ łyżeczki cynamonu
sól i czarny pieprz

Do obtoczenia:

płatki migdałów pokruszone na miazgę

płatki owsiane i jaglane albo cokolwiek innego, na co akurat najdzie Was ochota

Wykonanie:

  1. Upiekłam umyte buraki zawinięte w srebrną folię w piekarniku rozgrzanym do 220 stopni.Po 50 minutach wyjęłam i ostudziłam.
  2. Ugotowałam kaszę jaglaną wg przepisu (ok 10 min, następnie osoliłam) i ostudziłam.
  3. Zblendowałam wszystkie składniki, odstawiłam na ok 20 min do lodówki.
  4. Formowałam niewielkie kulki i obtaczałam je w różnościach. Kilka w płatkach migdałowych, kilka w owsianych, a kilka w jaglanych.
  5. Piekłam przez 20 min w temp. 200 stopni.
  6. Podawałam jako kulki imprezowe na misce, a niektórzy goście zajadali je jako wegeburgery (z sosami, ketchupem, majonezem i słodkim sosem chilli, sałatą, ogórkiem i pomidorem oraz papryką – ot, taka rozpusta ;)).

 

 

Skomentuj

