Wytrawna soczewica z cebulą i pomidorami

Najbardziej na świecie w zimowe poranki lubię ciepłe wytrawne śniadanka! Najlepiej szybko, dużo i smacznie 😉 Taka soczewica brzmi zacnie, wygląda zacnie i naprawdę rozgrzewa!

wp_20170110_08_39_42_pro-2

Składniki na 3 porcje:

szklanka czerwonej soczewicy (gotowanej zgodnie z przepisem ok 10 minut)

czerwona cebula średniej wielkości

pół puszki pomidorów krojonych lub 200 ml passaty pomidorowej

2 ząbki czosnku

6 suszonych pomidorów + olej do smażenia cebuli z ich słoika

kilka listków natki pietruszki do smaku i ozdoby

sól i pieprz, pół łyżeczki garam masala lub przynajmniej samego cynamonu

pół łyżeczki słodkiej oraz wędzonej papryki

1/3 łyżeczki pieprzy cayenne lub chili, dla złagodzenia grzecznego smaku 😉

 

Wykonanie:

  1. Cebulę i czosnek podmażyłam na oleju ze słoika z pomidorami suszonymi wraz z 5 pomidorami suszonymi.
  2. Dodałam ugotowaną soczewicę i przyprawiłam, dodałam pomidory.
  3. Gotowałam jeszcze chwilę
  4. Podałam ozdobione kawałkami pomidorków i kilkoma listkami natki. Ale zarówno pomidory jak i natka bardzo pasują do tej fuzji smaków, więc polecam hourtowe ilości naraz.

Smaczne do ostatniej łyżeczki! 🙂

 

 

Skomentuj

