Smalec z fasoli

Odkryłam ten smak na bożonarodzeniowym wegetargu w 2014 roku i uznałam za pyszny przysmak. Po dwóch latach powrócił do mnie jako pomysł na wykorzystanie puszek białej fasoli i tak zrodził się mój tajny przepis 🙂 Po dodaniu ojeju kokosowego ocieka tłuszczem – jak zwierzęcy, a jest wegański w 100%. Takie czary 😉

sm

 

Składniki:

  • puszka białej fasoli ( u mnie Bonduell, bo zdaje się być najlepiej doprawiona w fabryce) lub po prostu 1 i 1/2 szklanki fasoli namiękającej przez noc i gotowanej długi czas, jeśli komuś bardziej niż na czasie zależy na braku konserwantów
  • 2 cebule
  • 6 suszonych śliwkek
  • 2 liście laurowe
  • 1 ziele angielskie i 1 kulka jałowca (ew. + 1 goździk)
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • sól i świeżo mielony czarny pieprz
  • delikatny olej do smażenia ( u mnie ryżowy)
  • pół łyżki oleju kokosowego
  • Przygotowanie:
    1. Pokostkowaną  cebulkę podsmażyłam na złoto wraz z zie­lem, ja­łow­cem, solą i li­ść­mi lau­ro­wy­mi. Po podsmażeniu przyprawy wyrzuciłam.
    2. Zblen­dowałam fasolę razem z sosem so­jo­wym, ma­je­ran­kiem, sporą szczyp­tą pie­przu i 1/5 szklan­ki zim­nej wody oraz olejem kokosowym.
    3. Śliw­ki po­kro­iłam na małe ka­wał­ki.
    4. Dodałam pod­sma­żo­ną ce­bul­kę, po­kro­jo­ne śliw­ki do zmik­so­wa­nej fa­so­li, mik­su­jąc krót­ko na małych ob­ro­tach. Zadbałam, by blen­der nie zmie­lił ich na gład­ką pastę – ka­wał­ki ce­bul­ki i śli­wek po­win­ny być wy­czu­wal­ne.
    5. Do­pra­wiłam do smaku solą i pie­przem. Naj­le­piej sma­ku­je po schło­dze­niu w lo­dów­ce :))

Smalec jest świetny z ćwikłą i kiszonym ogórkiem na dobrym chlebie.

Skomentuj

