Opublikowany w Deser, Słodkości, Wege

Brownie Fryderyka

Nie przepadam za ciastami. Jednak czekoladowe mokre ciężkie ciasto czekoladowe to zupełnie inna bajka. Nauczyła mnie robić je mama Fryderyka i dlatego to brownie już zawsze będzie przeze mnie tak nazywane 🙂 Nawiedziła mnie dziś czarna wizja zgubienia lub zniszczenia kartki z tym drogocennym przepisem, więc wrzucam go tutaj. Zapraszam Was na najłatwiejsze i najpyszniejsze ciasto w świecie.

Przed Wami  BROWNIE Fryderyka 🙂

Brownie

Składniki:

300 g gorzkiej czekolady

150 g masła

100 g cukru (daję brązowy)

80 g mąki (daję tortową)

60 g mąki migdałowej (zmielonych młynkiem migdałów na pył – można pominąć kosztem jakości, wówczas uzupełnić normalną mąką)

4 jaja (zwykle daję mniej)

kakao do posypania po wierzchu (można pominąć)

Przygotowanie:

  1. Piekarnik na 180 stopni.
  2. Roztopiłam masło w rondelku.
  3. Rozpuściłam pokruszoną czekoladę w kąpieli wodnej.
  4. Namaśliłam formę i posypałam mąką.
  5. Połączyłam składniki i rozprowadziłam w formie.
  6. Piekłam 15 min.
  7. Po wyjęciu sypnęłam kakao na wierzch i zostawiłam do wystygnięcia.

Najlepiej smakuje z kawą zbożową z domowym mlekiem owsianym! ❤ :))

Autor:

Gotuję bo lubię. Gotuję bo mogę. Gotuję, żeby sprawiać sobie i ludziom mnóstwo przyjemności smakowych :) Eksperymenty w kuchni, zaskakujące połączenia smakowe i lato na talerzu, to to, co lubię najbardziej na świecie. Żałuję, że w dzieciństwie nikt nie uczył mnie gotowania, dlatego zdarza mi się prowadzić warsztaty kulinarne dla dzieciaków :)

Dodaj komentarz